Najis hijau dengan lendir

Kemunculan najis hijau pada bayi membimbangkan banyak pihak Ibu. Kerusi remah yang memakan campuran berbeza dengan kerusi bayi yang makan susu ibu: najis seperti itu lebih gelap, lebih banyak jarang, tebal dan berbau tidak menyenangkan. Dengan kata lain, dia menyerupai kerusi dewasa.

Najis hijau pada bayiKerusi hijau

Sekiranya bayi mempunyai najis hijau

Bayi yang menyusu sering mengotorkan lampin, najis Ia mempunyai warna kuning terang, atau sedikit lebih gelap, tanpa bau yang tidak menyenangkan. Ketekalan kerusi, homogen atau tidak, mungkin mengandungi curd biji-bijian. Sekiranya anda meninggalkan lampin sebentar, anda dapat melihat yang secara beransur-ansur warnanya berubah menjadi hijau. Ini adalah varian norma dan tidak boleh menyusahkan ibu bapa. Punca najis kehijauan bilirubin, yang secara beransur-ansur dihilangkan dari badan dengan najis.

Sekiranya bayi mempunyai najis hijau, ia bergantung Pemakanan ibu. Sekiranya ibu makan makanan hijau – bayam, pasli dan dill, brokoli – ini boleh mempengaruhi warna najis bayi. Hal yang sama berlaku untuk remah yang sudah menerima sayur – selepasnya sebilangan besar brokoli untuk makan siang bayi pergi ke jisim lampin warna kehijauan.

Sekiranya bayi mempunyai najis hijau dengan busa, anda memerlukannya beritahu doktor mengenainya. Kerusi seperti itu adalah tanda bahawa bayi hanya menerima susu “depan”. Makanan ini lebih cair dan kurang lemak daripada susu, yang bayi secara beransur-ansur menghisap selepas 3-5 minit di dada. Makanan seperti itu berbahaya kerana serbuk tidak laktase yang mencukupi (ia dihasilkan dalam badan serpihan di jumlah yang agak kecil), gas mula menyiksanya, dan kandungan lampin bertukar menjadi hijau dan berbuih.

Ibu kepada bayi seperti itu boleh dinasihatkan untuk menetapkan hak penyusuan susu ibu: jangan membuang payudara terlalu cepat. Juga kadang-kadang ada kes apabila payudara ibu menghasilkan besar jumlah susu, anak tidak mempunyai masa untuk sampai ke belakang susu, yang lebih berlemak, memakan. Dalam kes ini pakar menasihatkan agar tidak menyusukan bayi ketika memberi makan. Dan akhirnya, dengan berlakunya kekurangan laktase, yang mana tidak berjaya mengatasi langkah-langkah yang dinyatakan di atas, pakar pediatrik menulis enzim khas yang anda perlukan untuk membiakkan susu ibu dan berikan pada awal penyusuan. Sebelum ini, pakar pediatrik akan meminta analisis khas. Oleh itu, munculnya najis hijau di bayi boleh menjadi tanda laktase kekurangan.

Kami membaca secara terperinci najis hijau pada bayi baru lahir di HB dan seterusnya Willow

Di dalam najis bayi, lendir

Kehadiran najis hijau dengan lendir pada bayi boleh menjadi salah satu tanda dysbiosis. Selain hijau najis, ibu bapa mungkin melihat ruam kulit, bayi mungkin mengganggu kolik, gangguan tidur, ia boleh menjadi gelisah. Sekiranya bayi mempunyai najis hijau dengan lendir, dan juga jika serpihan berdarah muncul – ini adalah peristiwa segera dail telefon doktor dan berunding. Baca lebih lanjut mengenai dysbiosis …

Hijau di dalam najis bayi, yang memakan campuran, mungkin muncul dari fakta bahawa campuran ini tidak sesuai untuk kanak-kanak. Ia bernilai berubah (tentu saja, di bawah pengawasan pakar pediatrik) dan perhatikan reaksi badan kanak-kanak itu. Sebab lain yang mungkin berlaku untuk kehijauan – mungkin besi, yang terdapat dalam beberapa campuran. Jadi perkara utama tidak warna kerusi, dan kesejahteraan bayi. Sekiranya bayi berwarna hijau najis dan pada masa yang sama dia aktif, ceria, tidak mengalami kesakitan di perut – kemungkinan besar, tidak ada yang mengerikan berlaku. Sekiranya kanak-kanak itu lembap, sering menangis, meludah banyak, tidur terganggu – harganya beritahu penyedia perkhidmatan kesihatan mengenainya, kerana mungkin warna hijau bermaksud penyakit serius. Warna hijau di dalam najis dan busa adalah juga alasan untuk berjumpa dengan doktor anda sekiranya semuanya berjalan lancar ..

Mengenai topik:

  • Cirit-birit pada bayi
  • Sembelit pada bayi

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: