Kes pertama jangkitan koronavirus di Dari Rusia

Hari ini dalam statistik pengedaran CoVid-2019 menjelang wilayah Persekutuan Rusia mendedahkan 24567 pesakit. 15 April menyedari coronavirus pertama (sifar) yang dijangkiti di Dari Rusia. Dia menjadi warganegara Persekutuan Rusia, yang tiba dari Itali pada yang kedua separuh Februari. Pesakit mengambil rawatan di klinik Moscow, apa yang ada di Kommunarka.

Alexander Chuchalin, Ketua Jabatan Terapi di Institut Penyelidikan Perubatan Nuklear Rusia, melaporkan usia tersebut dan nama kes coronavirus pertama di Persekutuan Rusia adalah pasti Subbotin, yang “berumur lebih dari 40 tahun.” 27 Februari diterima keputusan positif pada ujian yang dijalankan sebelumnya yang menentukan kehadiran jangkitan coronavirus (CoVid-19). Selepas itu, pesakit dimasukkan ke hospital dan doktor ketua Kommunarka Denis Protsenko dilantik Subbotin adalah yang pertama pulih dari coronavirus di Dari Rusia. Walau bagaimanapun, semua yang menghubungi pesakit batal dijangkiti jangkitan SAR-COV-2. Sebilangan mereka, termasuk dia ibu bapa yang mengambil rawatan dari CoVid-19 setakat ini: ayah dalam keadaan serius dan tidak dapat bernafas tanpa ventilator (pengudaraan mekanikal).
Chuchalin mengatakan bahawa ramalan untuk dinamika penyebaran wabak coronavirus dapat dihantar dalam seminggu. Bagaimanapun, dia menyatakan mengenai kemungkinan penurunan jangkitan baru selepas Paskah (19 April).

Mengapa betul-betul sifar, dan bukan yang pertama dijangkiti?

Pesakit yang dijangkiti pertama biasanya dipanggil pesakit yang dijangkiti pertama. dalam populasi kajian epidemiologi.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: