Ibu penyayang: cara meletakkan bayi tidur dan mengapa kanak-kanak mempunyai impian yang buruk

Tidur bayi yang buruk adalah masalah yang biasa dilakukan oleh ramai ibu. Dalam ini lepaskan kami akan memahami sebab-sebab yang boleh mempengaruhi kualiti tidur bayi, dan juga membincangkan cara menyediakan dengan betul untuk tidur.

Tidur anak yang gelisah dan pendek memberi banyak kesulitan ibu. Sekiranya anda mengikuti pesanan tertentu, maka masalah ini boleh berlaku untuk mengelakkan.

Sebab-sebab mengapa anak tidak tidur lena.

  1. Rutin harian yang salah. Anak tidak mempunyai cukup masa untuk tidur Bayi berusia satu setengah tahun harus tidur pada waktu malam sekurang-kurangnya 10.5 jam, pada siang hari – dari 1.5 hingga 2.5 jam.
  2. Kurangnya ritual pada waktu tidur. Tindakan ibu bapa harus untuk mengulangi – boleh jadi mandi, urutan ringan, ciuman, membaca, minum, atau menggosok gigi.
  3. Ketidakselesaan di tapak semaian. Cahaya terang, kekenyangan, bunyi dari jalan, lampin yang tidak selesa, dan juga mainan yang mengalihkan perhatian – semuanya ia menghalangi.
  4. Kerja berlebihan. Terlalu emosi permainan, kartun untuk malam dan rasa letih tidak akan membiarkan dia tertidur dengan cepat.
  5. Fasa pembelajaran aktif. Semasa bayi belajar berjalan, bercakap atau menguasai permainan baru, maka dia sudah lama bersemangat keadaan.
  6. Rasa tidak sihat. Apa-apa penyakit atau gigi tumbuh memberi kesan negatif terhadap tidur. Walau apa pun, ia memerlukan masa untuk kembali ke ritual sebelum tidur.

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: