Cara menjadikan bayi yang baru lahir lebih kuat: 4 latihan asas untuk mengembangkan kekuatan dan daya tahan pada bayi

Sejak lahir, anak anda memulakan perjuangan untuk hidup. Kemenangan terkuat di jalan evolusi. Alam membantu dalam pembangunan bayi anda dari makhluk kecil hingga penuh dan kuat semua menghormati anggota masyarakat manusia. Anda mungkin berfikir bahawa anak anda menghabiskan banyak masa dengan sia-sia – hanya berbohong dan tidak melakukan apa-apa. Tetapi sebenarnya tidak begitu – buat masa ini pertumbuhan dan perkembangan badan dengan kadar yang pantas. Dan ketika bayi bergerak mengendalikan, melompat kaki, dia melatih dan mengembangkan badannya. Dia otot dan tulang terbiasa dengan beban dan anak berkembang dan semakin kuat. Kekuatan otot akan membantunya memegang kepalanya, duduk dan menahan, merangkak, memegang objek yang lebih berat dengan pemegang. A dewasa dan terlatih dalam pergerakan dan pergerakan seperti itu otot dan kaki vertebra, pada masa akan datang akan membantunya melakukan langkah pertama. Ibu bapa yang prihatin berminat harmoni dan secara beransur-ansur menjadikan anak lebih kuat, membantunya dalam hal ini dengan bantuan kompleks yang berguna dan disyorkan oleh pakar pediatrik latihan yang dinyatakan di bawah. Jadilah pelatih peribadi untuk anda bayi – bantu dia menjadi kuat dari bulan-bulan pertama 4 latihan mudah ini akan membantu. bayi itu adalah anak yang besar dan kuat.

pekerjaan

1. Masa di perut

Biasanya kanak-kanak menghabiskan sebahagian besar hari di punggung. Dan ototnya dalam kedudukan ini mereka memuat dan melatih biasa-biasa saja. Dan di sini ketika bayi menghidupkan perutnya, maka mereka segera menghidupkan kerja kumpulan otot yang belum pernah menerima beban, dan nada dan beban untuk otot-otot badan – punggung, perut, leher dan bahu meningkat berkali-kali. Sudah pada hari-hari pertama setelah kelahiran, anda boleh melakukan latihan sedemikian Menurut Persatuan Pediatrik Amerika. Mulakan dengan beberapa setiap 3-5 minit. Latihan yang terbaik dilakukan dengan cara yang suka bermain, letakkan bayi di perut dengan selimut atau permaidani. Merangkak bersamanya, dan dalam suasana yang menyenangkan komunikasi terlibat dalam latihan. Buat wajah, tunjukkan kepada bayi mainan, menarik perhatian dengan cara lain, supaya anak bergerak dan bekerja berbeza otot. Dan latihan yang dia perlukan untuk mengembangkan kekuatan akan menjadi dia suka bermain dan hiburan.

Mengganggu serbuk di sana sini, anda memaksanya buat lebih banyak pergerakan, oleh itu tegangkan kumpulan yang berbeza otot.

baru lahir-perut

Pada mulanya, dengan latihan seperti itu, anak dapat merasakan latihan tanpa semangat. Tetapi selepas beberapa kelas latihan dengan ayah atau ibu akan menjadi gembira dan biasa baginya, dan otot yang kuat akan membolehkan anda menikmati senaman dan dari pergerakan. Selepas beberapa ketika, bayi akan dapat menghabiskan semuanya lebih banyak masa di perut (sehingga 20 minit sehari). Lama kelamaan dia mula berguling, ambil barang dan menjadi cukup kuat untuk duduk atau merangkak. Pakar mengesyorkan tidak hentikan latihan sedemikian, walaupun selepas bayi secara bebas akan berpusing dari belakang ke perut.

Kami juga membaca: Cara menyebarkannya dengan betul bayi di perut

2. Pullup

Satu lagi latihan penting dan berguna untuk pengembangan otot di kanak-kanak, ini adalah tarikan dalam kedudukan duduk. Latihan ini membantu menguatkan otot bahu, perut, lengan dan punggung. Walaupun anda melakukannya semua kerja untuk bayi, menariknya, abs bayi semakin susut. Dan cuba menyelaraskan kepala membantu bayi mendapat keseimbangan.

penarik

Untuk menyelesaikan latihan ini dengan betul, anda perlu meletakkan anak di bahagian belakang, pegang dengan kuat oleh pemegangnya, dengan lembut dan lancar angkat. Latihan ini harus dilakukan tidak lebih awal daripada satu setengah bulan selepas kelahiran bayi. Sekiranya ia sangat teruk memegang kepala, bukannya menariknya dengan pegangan, menyokong meletakkannya satu lengan di belakang belakang, dan yang lain di bawah belakang kepala.

Anda perlu memulakan latihan dengan membesarkan bayi sentimeter dari permukaan. Senaman akan lebih menyeronokkan jika anda wajah akan cukup dekat dengan wajah bayi, atau akan lebih menggembirakan remah-remah jika anda mencium bayi setiap kali dia naik.

3. Latihan “Basikal”

Anda mungkin pernah mendengar tentang salah satu kaedah bantuan. menderita bayi baru lahir semasa kolik – menarik kaki ke perut. Latihan ini mempunyai bonus lain – penguatan otot kaki, lutut, pinggul dan abs, meningkat kelenturan.

basikal senaman untuk bayi baru lahir

Letakkan bayi di punggung dan buat dia kaki bulat pergerakan meniru berbasikal. Senyum lawak menyuarakan segalanya dengan cara komunikasi yang menyeronokkan dan menggembirakan – anak harus menikmati pelajaran. Ulangi pergerakan 3-5 kali – berhenti sebentar. Teruskan latihan sehingga sementara itu akan menarik dan menggembirakan anak.

4. Latihan angkat berat

Bayi secara semula jadi pasti telah berkembang pergerakan. Meraih barang adalah cara terbaik untuk mengembangkan kemahiran. mencengkam, menyelaraskan pergerakan, dan juga membantu berkembang otot di bahu, lengan, tangan. Selepas bayi secara bebas mula mengambil objek dengan tangannya, mengambilnya dan gunakan dalam latihan sedemikian selamat untuknya dan dengan sederhana benda berat seperti bahan pemberat. Memotivasikan bayi untuk mengambil barang di tangan, angkat dan turunkan.

Kami juga membaca:

  • Kelas fitball dengan bayi yang baru lahir (+ banyak video arahan)
  • Gimnastik dinamik: kebaikan dan keburukan bagi bayi yang baru lahir

Gimnastik untuk bayi baru lahir

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: