Cara meletakkan anak perut

Keinginan tulus setiap ibu adalah untuk bayinya membesar sihat dan aktif. Tetapi bagaimana untuk menyumbang kepada ini pada bulan-bulan pertama kehidupan? Mengapa meletakkan bayi yang baru lahir di perut? Bagaimana tentukan bahawa “sudah mungkin” dan jangan biarkan bayi bosan semasa dia berbaring di perut?

Kandungan artikel

  • 1 Mengapa meletakkan bayi di perutnya?
    • 1.1 Bilakah mula tersebar?
    • 1.2 Petua
    • 1.3 Bagaimana menyebarkan?
    • 1.4 Video: berapa kerap meletakkan bayi di perutnya?
  • 2 Cara meletakkan bayi di perutnya
  • 3 Meletakkan bayi yang baru lahir di perut

bayi yang baru lahir di perutnya

Mengapa meletakkan bayi di perutnya?

  1. Ia mengembangkan aktiviti motor dan kemahiran motor. bayi. Berbaring di perutnya, bayi mengetatkan otot leher, bahu, lengan, belakang, kaki, perut untuk melihat dunia di sekeliling kita. Ia berbaring di perut, anak belajar bergantung pada pegangan, angkat dan tahan kepala anda, dan kemudian merangkak;
  2. Bayi mempunyai tengkorak yang sangat lembut. Pada yang pertama bulan hidup, kanak-kanak tidur sepanjang masa di punggung, dan ini betul, tetapi jika anda tidak meletakkan bayi di perut dengan kerap, itu bahagian belakang kepala boleh menjadi cacat, menjadi rata, bentuk tidak teratur, dan ini memudaratkan kesihatan;
  3. Dengan meletakkan bayi yang baru lahir di perut anda, anda mencegahnya kemunculan hernia umbilik pada kanak-kanak (Mengenai pusar hernia). Juga, senaman ini dapat mengurangkan kesakitan yang berlaku. kerana kolik pada perut bayi, ia juga menyumbang kepada pembebasan gas. Itulah sebabnya disarankan untuk meletakkan bayi di perut sejurus sebelum memberi makan;
  4. Berbaring di perutnya, kanak-kanak itu meneroka dunia di sekelilingnya dengan yang baru perspektif, dan ini memberi kesan yang baik terhadap perkembangan intelektual seorang kanak-kanak. Menggunakan teknik khas (mengubah permukaan, di mana bayi itu berbaring, menunjukkan kepadanya cermin, dan lain-lain), anda boleh ubah latihan menjadi permainan, dan bayi akan terbiasa dengan yang baru kedudukan dan menyukainya.

Bilakah untuk mula menyebarkan?

Ibu yang baru dilahirkan sering bimbang dengan persoalan: pada usia berapa anak boleh mula berbaring di perut supaya tidak untuk menyakitkan.

Umur ini adalah individu bagi setiap bayi, kerana sekurang-kurangnya satu minggu selepas anda akan pulang dari hospital. Semakin cepat anda mula merebak di perut anda, jadi lebih baik! Untuk bayi dan anda tidak begitu takut, letakkan pada perut anda, seperti bayi meletakkan anda di hospital pada awalnya kali. Tetapi sebelum itu lebih baik memastikan bahawa tali pusat telah sembuh baru lahir, jadi anda akan menjadikan proses ini tidak menyakitkan dan seefisien mungkin.

Petua

  • Anda perlu mengajar bayi anda untuk berbaring di perutnya secara beransur-ansur, mulakan dengan satu minit. Anda akan faham bila mungkin perbanyakkan masa, awasi bayi dan emosinya. Masa optimum yang harus anda lalui ialah 10 minit;
  • Tidak perlu menyebarkan remah-remah di perut jika anak penat, lapar, atau sebaliknya, baru makan. Terutama tidak disyorkan untuk melakukannya semasa perut penuh, bayi boleh bersendawa, tercekik, menakutkan diri sendiri dan menakutkan anda. Selepas itu dia dapat bertindak apabila pada masa akan datang cuba memakainya perut;
  • Lebih baik jika anda menggabungkan meletakkan dengan sesuatu juga, dan mengikat prosedur ini pada waktu tertentu. Sebagai contoh, anda boleh melakukan ini setiap kali selepas membungkus, selepas mandi air, anda boleh menggabungkan proses ini dengan urut.

Bagaimana menyebarkan?

Penyediaan bilik:

  1. Ventilasi bilik 10-20 minit sebelum bersenam.
  2. Pastikan bilik berada pada suhu normal, sayang Tidak boleh sejuk atau panas.
  3. Ketepikan satu meter atau lebih dari semua objek besar dan lembut: bantal, selimut atau mainan. Bayi boleh memukul mereka ke muka dan untuk takut.

Di mana untuk melakukannya?

Peraturan yang paling penting adalah mengubah proses ini menjadi permainan untuk anda mereka berdua. Berbaring di perutnya, kanak-kanak itu melatih ototnya, tetapi anda boleh mengembangkan kemahiran lain pada masa yang sama.

  • · Pastinya lebih menarik bagi bayi untuk berbaring di sofa atau menukar meja daripada di lantai: pemandangan lebih luas. Tetapi bernilai menganggap bahawa di permukaan yang keras lebih mudah untuk kanak-kanak belajar angkat kepala, sehingga beban pada otot dikurangkan. Jangan biarkan bayi anda tanpa pengawasan, terutamanya jika dia berbohong tinggi!
  • · Sangat berguna untuk mengubah permukaan di mana bayi berbaring: keras, lembut, hangat dan sedikit sejuk, gebu dan kasar. Gunakan kain yang berbeza: sutera, velour, velvet, chintz, burlap, cuba pilih warna yang berbeza, cuba mempelbagaikannya sensasi taktil!
  • · Kanak-kanak sangat menyukai kain dengan corak kecil, dengan warna-warni warna, anda boleh membuat sistem gantian anda sendiri gambar, perhatikan apa yang lebih disukai oleh bayi.

Ganggu bayi, duduk bertentangan dengannya, bercakap dengan dia, buat dia ketawa. Anda boleh menuangkan manik ke dalam botol plastik, pita, “hujan” musim sejuk, tinsel dan goncangkannya di hadapan bayi, tunjukkan bagaimana perinciannya bercampur. Dan kanak-kanak sering suka lihat di cermin, jadi semasa bersenam cermin di hadapannya, atau meletakkannya dekat.

Video: berapa kerap meletakkan bayi di perutnya?

Jangan biarkan bayi merasa bosan semasa dia terbaring di perutnya. Sekiranya bayi yang baru lahir itu nakal, tidak mahu berbaring di perutnya sekarang, jangan cuba memaksanya. Lebih baik bermain dengannya, teruskan tangan atau menyanyikan lagu, dan apabila dia tenang, cuba lagi.

Menyebarkan bayi yang baru lahir di perut, tentu saja, perlu, dan cubalah melakukannya sendiri dengan mood yang betul, kerana bayi bagaimana tidak ada yang merasakannya! Jadikan minit ini menyeronokkan, bertenaga dan berkesan untuk bayi, cuba membuatnya terbaring di perutnya, tidak merasa tidak selesa, mengalihkan perhatian dan menyenangkan dia! Lebih daripada bayi ingin berbaring di perutnya, semakin cepat dia dapat untuk mengawal badan anda, dan tidak lama lagi akan mula menggembirakan anda dengan yang baru pencapaian!

Kami membaca mengenai semua pencapaian anak dari lahir hingga tahun >>>

Baca juga: Adakah mungkin untuk bayi baru lahir tidur di perut saya? Tidur Bayi di Perut – Kelebihan dan Kekurangan

Cara meletakkan bayi di perutnya

https://www.youtube.com/watch?v=geS4gNWOArY

Meletak bayi yang baru lahir di perut

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: