Bagaimana China bertahan dari wabak coronavirus

Maria Brital – seorang wanita yang melihat China semasa wabak pandemik dan masih tinggal di sana. Di laman facebook saya menerbitkan catatan mengenai bagaimana bertahan dari serangan virus dan menyingkirkan от serangan panik. Bagaimana China Menangani VirusПо словам Марии, Китай сноваhidup dan terus menjalani kehidupan biasa, tetapi langkah keselamatan masih dihormati.

Bagaimana China menangani coronavirus?

Rejim darurat segera diperkenalkan di seluruh negara. keadaan. Tutup semua tadika, sekolah, universiti, kafe, restoran, kilang dan semua tempat yang sesak. Kerja berterusan hanya kedai runcit dan farmasi. Malah dibatalkan kerja teksi dan bas. Pengangkutan di bandar tentunya kekal, tetapi di jumlah kecil. Tetapkan larangan meninggalkan bandar. simptom coronavirus segera dibawa ke hospital dan disimpan di sana sehingga diagnosis yang tepat dibuat. Hampir semua satu setengah bilion orang di China berada di rumah. Jalan-jalan kosong bukan kerana semua orang mati, tetapi kerana mereka duduk di rumah dengan tegas kuarantin. Hanya satu orang dari keluarga yang boleh pergi ke kedai 2-3 kali seminggu. Pada masa yang sama, di setiap rumah seseorang dikenali, bertanggungjawab untuk mengukur suhu semasa seseorang memasuki jalan. Dia juga merakam siapa dan ke mana dia pergi. Di kedai juga mengukur suhu dengan termometer elektronik. Di kedai semua produk yang diperlukan, mungkin hanya dua minggu pertama, yang mana sesuatu hilang dan itu kerana orang mula membeli semuanya kerana паники. Yang paling penting, harga makanan belum meningkat. mesti dipakai tanpa gagal dan menukarnya setiap 3 jam. Benar, bulan pertama ada masalah dengan mereka, di farmasi memang sukar cari mereka, sekaligus tersentak. Pada masa yang sama, beberapa kali seminggu topeng dikeluarkan untuk setiap keping. Dalam masa kurang dari 20 hari direka semula dan dibuat dari awal menghasilkan topeng dan barang perubatan lain Kaedah asas disenaraikan di bawah. mempertahankan diri terhadap wabak.

Bagaimana tidak mendapat coronavirus?

  1. Kaedah utama mempertahankan diri adalah topeng, sarung tangan, kacamata dan antiseptik dengan kandungan alkohol tidak kurang daripada 60%.
  2. Perlu mencuci tangan dan muka selepas itu setiap lawatan ke tempat awam.
  3. Elakkan tempat di mana ada banyak orang, dan jika anda pergi ke sana, maka pastikan topeng.
  4. Perlu melakukan promosi kekebalan! Makan bawang putih, minum teh dengan halia dan lemon.
  5. Sekiranya dijumpai di rumah atau orang tersayang walaupun tanda-tanda SARS, jangan mengubati diri sendiri, itu perlu beritahu doktor anda dengan segera.
  6. Warga Emas dan Orang Kurang Upaya imuniti mudah terdedah kepada jangkitan, oleh itu mereka seharusnya untuk melindungi.

Yang paling penting, tidak perlu panik! Ikut arahan mudah mengenai kebersihan dan mengunjungi tempat-tempat yang sesak. Jaga diri dan orang tersayang!

Nantikan berita terkini di Pandemik COVID-19 di saluran telegram:

Akses melalui telegram web melalui aplikasi mudah alih atau PC

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: