Adakah selalu baik ketika anak itu patuh

Untuk membesarkan anak yang bahagia, sihat, dan masa depan – orang dewasa, untuk memupuk kemerdekaan dan keyakinan diri, ibu bapa perlu berhati-hati dengan tegas pendidikan dan tunduk pada kehendaknya.

Selalunya anda dapat mendengar di taman permainan bagaimana ibu mengadu antara satu sama lain untuk menderhaka anak-anak. Mari cuba mengetahuinya Adakah begitu teruk apabila anak tidak selalu melakukan persembahan dengan tepat arahan orang dewasa, kadang-kadang nakal dan nakal. Sekiranya kemaksiatan memudaratkan kesihatan, ibu bapa harus memaksa diri. Dalam yang lain sekiranya lebih baik menyokong inisiatif dan memberi kebebasan kepada bayi membuat keputusan. Contohnya, ketika memilih hiburan, warna pakaian, mainan.

Anak yang taat dan eksekutif disebut baik. Tetapi adakah tanpa ragu-ragu mematuhi semua arahan orang dewasa untuk mendidik identiti diri masa depan?

Pada setiap anak kecil, Dan budak lelaki, dan gadis, ada dua ratus gram bahan letupan Or walaupun satu paun! Sekiranya dia berlari dan melompat, Semua ambil, tendang kaki, Jika tidak, ia akan meletup, wanita sialan ! Dan bukan dia!

Setiap bayi baru keluar dari lampin Dan hilang di mana-mana dan ada di mana-mana! Dia adalah selalu bergegas ke suatu tempat, Dia sangat kecewa, Jika apa sahaja di dunia Tiba-tiba sesuatu akan berlaku tanpanya!

Apabila anak terlalu banyak membantu, ibu bapa harus risau. Walaupun nampaknya lebih senang jika anak tidak menimbulkan masalah, dia patuh kehendak ibu bapa dan bersikap sopan dengan orang lain.

Tetapi tidak seharusnya seorang kanak-kanak aktif nakal?

Dia belajar dunia dan dengan minat menemui segala yang baru. Dan baik, jika ibu bapanya membantunya dalam hal ini.

Orang dewasa harus menangani alasan untuk ini “tidak selesa”, tingkah laku penunduk anak. Mungkin mereka menunjukkan berlebihan keparahan dan menekan satu-satunya keperibadian yang muncul. Akan tumbuh anak mereka adalah warganegara yang boleh dicontohi atau ibu bapa akan membesarkan tidak bebas, tidak berinisiatif, tertakluk kepada pengaruh orang lain orang?

Terdapat ciri-ciri peribadi perangai. Orang kolerik terdedah kepada aktiviti, gelisah, mereka bergegas seperti angin dan tidak berehat kepada ibu bapa. Orang-orang phlegmatic kelihatan tenang dan wajar, lebih suka permainan yang tenang, bebas dan jarang menimbulkan kesulitan senior.

Anak itu tidak mahu menyusahkan ibu bapanya. Dia fikir dia akan menjadi kurang suka dan dihukum kerana “salah laku.” Bayi menghancurkan emosi negatif dengan sendirinya dan tidak membenarkan mereka keluar. Oleh kerana itu, dia dapat mengumpulkan serangan dan menghadapi masalah dengan sistem saraf. Anak itu takut akan murka para penatua, mencuba memenuhi harapan mereka, menjadi teladan dan selesa untuk menyenangkan dan tidak menyebabkan kerengsaan.

Apabila membesarkan bayi dalam larangan yang tidak perlu, tidak mungkin terbentuk orang bebas yang mampu mempertahankan pandangannya dalam dewasa. Orang yang bergantung akan meminta sokongan dari luar dan mengelakkan tanggungjawab untuk tindakan mereka, mengalihkan keputusan ke yang lain.

Penting untuk menunjukkan kepada anak anda bahawa anda menganggapnya keinginan dan perwatakan. Untuk melakukan ini, anda perlu memberi sedikit kebebasan. Biarkan dia memilih apa yang akan dimainkan, apa yang harus dibaca dan apa yang akan dipakai. Daripada dia akan mempunyai lebih banyak peluang untuk mengambil inisiatif dan melakukan pilihan, semakin bebas keperibadiannya. Lelaki bebas lebih cenderung berjaya dalam hidup.

Biarkan anak anda tahu bahawa anda tidak menghukumnya dan cinta seperti dia. Kanak-kanak itu perlu merasakan anda sokongan kepada anak-anak mereka, tetapi perkara penting seperti itu untuknya jika mereka kelihatan tidak penting bagi anda.

Kami juga membaca:

  • 5 masalah anak patuh
  • Bayi yang selesa. Adakah ketaatan selalu baik?
  • Apa yang perlu dilakukan sekiranya anak itu tidak mematuhi anda?
  • Bagaimana mendidik semula anak yang manja (bagaimana memahami bahawa anak manja: tanda dan sebab)
  • Keanehan atau keegoisan anak: bagaimana satu berbeza dari yang lain?
  • 10 rahsia membesarkan anak yang taat: bagaimana mengajar anak-anak menghormati dan mendengar ibu bapa

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: