5 pelajaran hidup berharga dari ibu saya

“Ibu saya selalu bekerja banyak. Oleh itu, sebagai seorang anak, saya Saya tidak sering menghabiskan masa dengannya, dan dia tidak berpeluang sentiasa mengajar saya sesuatu. Tetapi ketika saya membesar, tiba-tiba menyedari bahawa ibu saya mengajar saya lebih daripada yang saya mampu kira! ”

1. Saya tidak belajar memasak makanan istimewa dengan ibu saya

Ibu tidak mempunyai masa untuk berdiri di dapur lama dan menggembirakan kami dengan karya seni kuliner. Dia mengajar saya sediakan hidangan paling ringkas dan terpantas supaya saya selalu dapat memasak sesuatu untuk makan tengah hari. Kami tidak berkumpul di meja bersama seisi keluarga setiap malam, kerana ibu tidak mempunyai masa.

mama-s-rebenkom

Saya tidak belajar memasak dengan ibu saya, tetapi saya belajar menghargai apa yang dia buat untuk kakak dan saya. Dia bekerja keras dan hampir tidak pernah berehat sehingga selalu ada di rumah makanannya!

2. Saya tidak mengetahui bahawa ibu saya selalu bersedia untuk bermain dengan saya

Semasa saya meminta ibu saya bermain dengan saya atau berjalan-jalan, kemudian masuk Saya selalu mendengar jawapannya: “Saya mempunyai banyak kerja, bermain dengan anda saudari. “Ibu tidak menghabiskan semua masa lapang untuk kita, kerana bahawa dia tidak memilikinya Tetapi saya dan kakak menjadi praktikal secara keseluruhan. Kami selalu saling menolong dan menyelamatkan, bermain bersama di rumah dan berjalan di jalan.

mama igraet s rebenkom

Saya tidak terbiasa dengan kenyataan bahawa ibu selalu bersedia bermain dengan saya, tetapi kemudian saya menyedari bahawa saya tidak bersendirian. Terima kasih kepada ibu hubungan dengan kakak saya menjadi sangat erat dan kuat!

3. Saya tidak belajar bersantai di musim panas dengan seisi keluarga

Ibuku hampir tidak pernah bercuti, malah dia bekerja pada musim panas. Dari awal pagi hingga larut malam. Oleh itu, kami tidak pergi ke perjalanan yang menarik, tidak pergi bersama-sama ke sarkas atau ke taman menunggang. Sebaliknya, saya dan kakak saya menghabiskan sepanjang musim panas bersama-sama, bermain dengan kanak-kanak lain di halaman atau duduk di rumah oleh TV. Tetapi jika ibu mempunyai cuti, maka kita kegembiraan tidak mengenal batas. Walaupun ketika kami berjalan tiga bersama-sama berjalan-jalan di taman.

mama-s-dvumia-det`mi

Saya tidak belajar percutian musim panas keluarga, tetapi saya belajar untuk menghargai masa yang dihabiskan dengan ibu anda. Dan bergembira jalan keluar keluarga biasa!

4. Saya tidak belajar dari ibu saya untuk tidak menyedari kesukaran

Dia tidak melindungi kakak saya dan saya dari dunia sekitar yang keras. Dia adalah Saya selalu sibuk dengan pemikiran tentang cara memberi makan dan memakai kita kaki. Dan kerjanya. Kami tidak dilindungi oleh rok ibu kami dari semua orang kesukaran dan kejutan hidup, tetapi belajar bagaimana menanggungnya dengan lebih mudah dan pulih lebih cepat setelah mengalami kegagalan.

deti-pomogaiut-drug-drugu

Saya tidak belajar optimis dari ibu saya, tetapi saya belajar menjadi lebih kuat. Ya, dia tidak dapat melindungi kita dari kekejaman dan melindungi kita dari bar hitam dalam hidup, tetapi dia menolong kami menanggungnya dengan lebih mudah!

5. Saya tidak mempelajari peraturan etika dari ibu saya

Ibu saya tidak mengajarkan kebijaksanaan wanita kepada kakak saya. Saya tidak belajar darinya rasa gaya yang sempurna, tidak belajar untuk melakukannya solek yang sempurna. Tetapi bagi kami, dia selalu menjadi ideal wanita, yang tidak membungkuk bahkan di bawah beban kesusahan setiap hari.

ideal`naia-mama

Saya tidak belajar adab wanita dari ibu saya, tetapi saya berjaya fahami bagaimana menjadi wanita sejati. Ibu saya memberi saya tidak ternilai harganya pengalaman hidup dan kebijaksanaan duniawi yang sederhana!

Kami juga membaca: bagaimana menangani ibu muda dengan tugas anak dan rumah tangga?

Bagi saya, ibu saya selalu menjadi role model. Dan kekal hingga ke hari ini! Di sebalik semua kesusahan hidup, dia terus memberi kita kasih dan sayang kepadanya, dia hanya mengambil berat masa depan tanpa awan kita … Dan saya sangat berharap bahawa sekali dan saya kanak-kanak akan sama bangga dengan saya!

119716995_w38jwUO4nNc

Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: